Najczęściej popełniane błędy przy wznowieniu Ubezpieczenia/Polisy


Wiele osób, zdaje sobie sprawę ,że zawarcie ubezpieczenia to bardzo ważna sprawa ale równie ważne jest coroczne omówienie odnowienia polisy. Jest kilka kwestii na , które chciałbym zwrócić waszą uwagę zapraszam do lektury.

 

Spis treści

  1. Wprowadzenie
  2. 10 najczęściej popełnianych błędów popełnianych przy wznowieniu ubezpieczenia
  3. Podsumowanie

 

 

WPROWADZENIEzaklopotany

 

Jak ważne jest odnowienie polisy dla was i waszego spokojnego snu ? Klienci ,którzy maja odnowienie ubezpieczenia, nie maja zazwyczaj czasu na zastanowienie się i poświecenie większej uwagi na to co podpisują . Wielu klientów jak mantrę powtarza przecież rok temu ustalaliśmy warunki nie będę teraz tracił na to czasu,  czy dało by się taniej albo nic się nie zmieniło, niech Pan wystawia polisę tak jak w roku ubiegłym.

Zapraszam do ,krótkiej lektury 10 punktów najczęściej popełnianych błędów przy odnowieniu ubezpieczenia.

 

10 NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANYCH BŁĘDÓW PRZY WZNOWIENIU UBEZPIECZENIA

 

1  CENA CZYNI CUDA

 

Najczęściej popełniany błąd to kierowanie się przy wyborze ubezpieczenia tylko ceną a nie zakresem polisy. Klienci oczekują tańszych usług często nie zdając sobie sprawy ,że konsekwencją takiego działania może być mocno okrojony zakres polisy. Klient decyduje, tak chce tak ma ale czy musi tak być ?

Zastanówcie się sami….

 

2  ODWIECZNY BRAK CZASU

 

Jeżeli zbliża się koniec polisy samochodu, domu, mieszkania czy też innego ubezpieczenia, agent bądź przedstawiciel TU dzwoni z pytaniem czy coś się zmieniło w strukturze naszego majątku inaczej w przedmiocie ubezpieczenia . Czy były dokonywane zakupy jakichś nowych rzeczy bądź była przeprowadzona modernizacja lub inwestycja w przedmiot ubezpieczenia. Co najczęściej słyszy ” nie wszystko po staremu i nic się nie zmieniło”. Klient nie chce poświęcić kilkunastu minut na omówienie tych kwestii i chce odnowić polisę tak jak było.

 

Przy szkodzie może się okazać ,ze polisa jest niewystarczająca bądź co gorsza nie obejmuje rzeczy ,które w trakcie roku kupiliśmy albo zainwestowaliśmy w naszą nieruchomość albo samochód.

 

3  NIKT NIE CZYTA O.W.U BO PO CO  ?

 

Obowiązkiem każdego przedstawiciela TU jest przekazanie klientowi O.W.U przed zawarciem ubezpieczenia. Niestety odsetek klientów ,którzy czytają O.W.U jest znikomy co prowadzi do sytuacji trudnych. Klient ma często zupełnie inne wyobrażenie co do ubezpieczenia ,które podpisuje niż to co jest zapisane w O.W.U i na polisie. Jest wiele kwestii ,które agent wyjaśni jeżeli klienta one zaintrygują lub będą niezrozumiałe albo będą go szczególnie interesowały tylko trzeba o nie spytać i poświęcić chwilę czasu na tą kwestię. Znów czas czas i jego brak …

 

4  PRZECIEŻ I TAK MI SIĘ NIC NIE STANIE

 

Niestety dalej pokutuje przekonanie ,że polisa to zwykła kartka papieru bez pokrycia i jeszcze trzeba za nią płacić. Zastanówcie się przez chwile skoro już decydujecie się na zakup polisy, może jednak warto poświęcić czas na dopasowanie tego ubezpieczenia do siebie i swoich potrzeb w końcu za to płacicie .

Ubezpieczenie jest dla klienta nie dla agenta czy TU !!!!

Jeżeli jako klient uważasz ,że nic Ci się nie stanie i nie interesuje Cię co jest w ubezpieczeniu od czego chroni a od czego nie, może lepiej przeznaczyć te pieniądze na coś innego niż na coś czego nie potrzebujecie ?Unikniecie nerwów w razie odmowy odszkodowania za zdarzenie ,którego wasza polisa nie obejmowała bo przecież z piwnicy rowerów nie ukradną bo mam solidne drzwi, a pożar to widziałem w telewizji u mnie na pewno nie będzie!ubezpieczenie

 

5 MAM ZNAJOMEGO ,KTÓRY SPRZEDAJE UBEZPIECZENIA I TAK GŁUPIO KUPIĆ POLISĘ GDZIEŚ INDZIEJ

 

Jestem dumny z tego ,że moi znajomi ,bliscy i klienci ufają MI na tyle ,że ubezpieczają się u Mnie . Jednak zawsze jestem przygotowany na to ,że mogą poprosić konkurencje o ofertę i to jest element niezwykle istotny bo wtedy znajdują czas na porównanie zakresów ubezpieczenia. Ja jako agent mogę jeszcze raz wszystko im wyjaśnić baa często nawet wynegocjować dla nich lepsze warunki na podstawie oferty z innego TU. Firma ubezpieczeniowa z którą współpracuje bardzo ceni sobie lojalnych klientów ale czasami żeby wynegocjować lepsze zapisy trzeba mieć ofertę konkurencji.

 

Nie bójcie się porównywać ofert ubezpieczenia, bo to może przynieść tylko i wyłącznie wymierne korzyści dla was a) odświeżona wiedza o polisie b) może lepsza cena c) lepsze warunki ubezpieczenia

 

Nie namawiam do rezygnacji z obecnego agenta, jednak jeżeli on wam odradza porównania to jakie są tego powody ? Boi się, że straci klienta ? Wie ,że ma gorsza ofertę ? Nie chce stracić prowizji ? Albo coś jeszcze innego ?

 

Pamiętajcie ubezpieczenie za ,które płacicie zawsze chroni was i wasz majątek ,a nie agent !

 

6  OD ZAWSZE UBEZPIECZAM SIĘ U….

 

W tym punkcie mam gorącą prośbę ,nie myślcie o sobie tylko o waszych bliskich. Głównie chodzi mi o rodziców ,dziadków a często też pradziadków.

starsza osobaKiedy spotykam się z klientami ,którzy przez kilkanaście a czasem kilkadziesiąt lat ubezpieczają się w tym samym miejscu u tej samej osoby. Dochodzi do sytuacji bardzo kuriozalnych ,że ich polisy kosztują dużo więcej niż aktualne stawki rynkowe co więcej zakres tych polis jest bardzo skromny i najgorsze  sumy ubezpieczenia ,które maja w polisach są abstrakcyjne niskie.

Przykładowo dom z 1970 roku o powierzchni 200 metrów ubezpieczony na 150 000 zł ??! A powinno być nie mniej niż 380 do 500 tys co więcej ta polisa na 150 tys kosztuje 600 zł a u Mnie w lepszym zakresie na SU 400 tys kosztuje 380 złotych.

Aspekt ceny jest istotny ale nie najistotniejszy pamiętajcie ,że przy szkodzie może braknąć pieniędzy na odszkodowanie lub co gorsza TU wypłaci odszkodowanie z proporcji , niedoubezpieczenie domu ubezpieczonego na 150 tys zł to ponad 50% mniej niż powinno być i odszkodowanie za szkodę może wynieść 70 000 zł i co wtedy ??

Proszę porozmawiajcie z członkami własnej rodziny ,warto im doradzić w końcu to wasi najbliżsi i wam ufają. Warto im polecić kogoś zaufanego ,żeby przeanalizował czy polisa jest adekwatna do dzisiejszych warunków. Wasi bliscy mogą liczyć tylko na was ,gdyż są bardzo nieufni w stosunku do nowych osób i to bardzo dobrze ale czasy się zmieniają i warto  im pomóc przeanalizować pewne kwestie . Osoby starsze często jak słyszą BANK to tylko PKO ,jak słyszą UBEZPIECZENIE to PZU a jak list czy paczka to POCZTA POLSKA, nie neguje tego absolutnie ale wiem ,że istnieją nowe rozwiązania i warto o nich powiedzieć naszym najbliższym.

 

7 POLAK MĄDRY PO SZKODZIE ,A MOŻE LEPIEJ PRZED

 

Miało być tak pięknie  szkoda JEST, polisa JEST odszkodowania BRAK ale jak to ? Czemu ? Przecież mam polisę.

Niestety brak omówienia z agentem szczegółów ,zakresu oraz zapisów polisy może odbić się przy szkodzie. Klient zamontował klimatyzację w swoim mieszkaniu ale przy odnowieniu polisy nie poinformował agenta i doszło do uderzenia pioruna klimatyzator się spalił i nie ma odszkodowania bo nie był w ogóle przedmiotem ubezpieczenia !

Inna sytuacja klient nie chce ubezpieczenia swojej piwnicy, skradziono rowery, z polisy wynika pod limit 1000 zł na kradzież sprzętu sportowego a wartość szkody 2000 zł klient dostanie 1000 zł a wystarczyło z agentem porozmawiać o zwiększeniu pod limitu na sprzęt sportowy w piwnicy .

Oczywiście w oczach klienta winny jest agent i TU bo odmawia odszkodowania.

Odpowiedzcie sobie sami …..

 

8 JAK TO WSZYSTKO CZYTAM TO ODECHCIEWA SIĘ UBEZPIECZAĆ

 

Ten wpis ma właśnie wzbudzać emocje i dać się zastanowić każdemu z was nad tym, za co płacicie przy odnowieniu Ubezpieczenia. Ubezpieczenia są dla Wszystkich jednak warto pilnować zabezpieczenia swojego majątku.

 

9 UBEZPIECZYCIELE TO ZŁODZIEJE

 

To jest niestety też często powtarzana kwestia na wielu forach internetowych ubezpieczyciele to „złodzieje ” . Zgodzę się ,że zdarzają się decyzje i sytuacje nie do wytłumaczenia wynikające ze złego działania Ubezpieczyciela ale pamiętajcie za otoczką dokumentów zawsze jest człowiek likwidator rzeczoznawca i on tez może mieć gorszy dzień , źle wydać decyzję lub najzwyczajniej się pomylić.

Jednak niestety gro odmów wypłaty odszkodowania lub niepełne odszkodowanie wynika z zapisów umowy ,którą SAMI jako klienci podpisujemy, dlatego zawsze pytajcie agenta o szczegóły jak to będzie przy szkodzie jakie dokumenty musicie mieć oraz jakich obowiązków musicie dopełnić.

 

10 NIE WIERZE W UBEZPIECZENIA

 

Ostatnia kwestia klienci którzy nie wierzą w ubezpieczenia, maja ubezpieczenie bo bank im każe, pod zabezpieczenie kredytu auta, domu ,mieszkania bądź zwykłego kredytu gotówkowego.

Powiem tak, jak myślicie kogo takie ubezpieczenie chroni w razie zdarzenia ubezpieczeniowego, w końcu bierzecie kredyty i zaciągacie zobowiązania na lata. Często na kwoty od kilkudziesięciu do kilkuset i więcej tysięcy złotych . Zastanówcie się do jakiej tragedii może dojść ,że mimo braku waszej wiary w ubezpieczenia i tak za nie płacicie !! Chyba warto mimo wszystko poświęcić pół godziny i zadbać o swój majątek skoro i tak musicie te polisy mieć ,niech one będą dobre i w razie szkody skuteczne.

KONKLUZJA

 

Dziękuje ,że doczytaliście do końca . Przede wszystkim mam nadzieje ,że po tym wpisie poświęcicie więcej uwagi swoim ubezpieczeniom,które chronią WAS. Każde ubezpieczenie, nieważne co chroni ,wymaga waszej uwagi i zainteresowania. To nie są tylko cyfry na kartce papieru to jest obietnica ,że w momencie szkody dostaniecie środki na jej pokrycie.

 

Zachęcam do komentowania ,chętnie odpowiem na wasze pytania….